ورود و ثبت نام

برای ورود به نوسین از طریق لینک های زیر اقدام کنید

 ورود             ثبت نام 

 

اطلاعات تماس
سقز میدان آزادی پاساژ الماس غرب پلاک 188
کردستان
info@noosin.ir
087-36300677
Follow Us

نوسین

تولید محتوا

رازهایی که باید برای تولید محتوا بدانید

نوشتن! مگر کاری راحت‌تر از این هم وجود دارد! همه محتوا نویسان به راحتی در خانه نشسته‌اند و هر موقع که دلشان بخواهد در مورد زمین و زمان شروع به نوشتن می‌کنند! نه رئیسی بالای سرشان است و نه کسی به ظاهرشان گیر می‌دهد. و خیلی مزایای دیگر که ممکن است هر کسی را وسوسه کند برای تفریح هم شده برای مدتی نویسندگی محتوا را امتحان کند.

احتمالا این اولین چیزی است که در مورد این افراد به ذهن ما می‌رسد. اما صبر کنید این تمام ماجرا نیست! یا بهتر بگویم ماجرا اصلا از این قرار نیست!

نویسندگی برای خیلی از افراد کار لذت‌بخشی است و به نحوی در ذات آن‌ها وجود دارد. اگر اهل مطالعه باشید احتمالا الان به صورت خودکار اسم نویسندگان بزرگ ایرانی و خارجی در ذهنتان رژه می‌روند. اما این یک طرف قضیه است. چه کسی ادعا می‌کند نمی‌توان این مهارت را آموزش داد و یاد گرفت؟ بدون شک مثل هر مهارت دیگری نویسندگی را هم می‌توانید به لیست مهارت‌های خود اضافه کنید.

اما مسئله مهمی که در این نوشته قرار است به آن پرداخته شود شاخه‌ای از نویسندگی است که اخیرا آن را با عنوان «تولید محتوا» بسیار در رسانه‌ها و سایت‌های فریلنسری مشاهده می‌کنیم.

«بیشتر افرادی که می‌شناسم و در اطرافم حضور دارند سالهاست در دانشگاه در مورد رشته تحصیلی خود اطلاعات کسب می‌کنند و علاوه بر هزینه مالی، زمان زیادی را برای رسیدن به یک شغل مناسب و مرتبط با علاقه خود صرف می‌کنند».

خب این داستان چه ربطی به محتوا نویسی دارد؟ در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی علاوه بر خبررسانی به کسب و کار آنلاین گرایش پیدا کرده‌اند و هر کدام در زمینه‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند. کاملا روشن است که بهتر است تولید محتوای این سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط افرادی که در آن حوزه اطلاعات دارند و با اصطلاحات خاص مربوط به آن آشنا هستند انجام شود. پس نکته همین جا است. همان کسی که در این زمینه سالها تحصیل کرده بهترین گزینه برای نوشتن مطالب این سایت‌ها خواهد بود.

اما به غیر از عده خیلی کمی از این افراد بیشتر آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی در مقاطع مختلف، به دلایلی (که همه از آن با خبریم!) با رشته خود وداع کرده و به کارهایی مشغول می‌شوند که رابطه آن با رشته تحصیلیشان نه تنها مستقیم نیست بلکه در مواردی رابطه عکس هم دارد! بنابراین تمام زحماتی که فرد تا این لحظه کشیده و همه خواب و خیال‌هایی که برای موفقیت در مسیر علاقه خود در سر پرورانده بود مانند حبابی جلوی چشمانش می‌ترکد.

این افراد حتی می‌توانند در صورتیکه به کارهای دیگری مشغولند در زمان فراغت به فکر همکاری با این سایت‌ها و شبکه‌ها باشند و درآمد مناسبی هم از این طریق کسب کنند.

ارسال یک نظر