ورود و ثبت نام

برای ورود به نوسین از طریق لینک های زیر اقدام کنید

 ورود             ثبت نام 

 

اطلاعات تماس
سقز میدان آزادی پاساژ الماس غرب پلاک 188
کردستان
info@noosin.ir
087-36300677
Follow Us

نوسین

نکات مهم برای سفارش تولید محتوا

سفارش تولید محتوا را چطور انجام دهیم؟

گااااااارسون!!! لطفا یه پرس مقاله بدین برای وبلاگم یه اینفوگرافیک خنک هم بذار کنارش. صبر کن برای دسر هم یه رپورتاژ آگهی سبک می‌خوام چون رژیم دارم! به این میگن سفارش تولید محتوا!

کسانی که سفارش تولید محتوا دارند اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی هستند که خودشان تا حدودی با اصول محتوانویسی آشنا هستند و می‌توانند محتوای خوب و بد را از هم تشخیص دهند اما به خاطر اینکه کسب و کار بزرگی دارند فرصت کافی برای اینکه خودشان تولید محتوا انجام دهند را ندارند. دسته دوم کسانی هستند که فقط می‌دانند که محتوا چیز خوبی است و بهش نیاز دارند! با اینکه هر دو دسته عزیز هستند اما امیدواریم که شما از دسته اول باشید. اگر هم از دسته دوم هستید جای نگرانی نیست در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

سوالی که ممکن است در اینجا ذهن مشوش شما را مشوش‌تر کند این است که چه نیازی هست صاحب کسب و کار با نحوه تولید محتوا آشنا باشد. تنها کاری که باید بکند این است که محتوا را به اهلش بسپارد و راحت تکیه دهد. اما نکته مهم این است که بازار محتوا امروز چنان داغ شده که افراد دسته دسته و گردان گردان دور هم جمع شدند تا سهمی از این بازار را در اختیار بگیرند و تشخیص اینکه چه کسی مناسب است برای تولید محتوا کمی سخت شده و معمولا با سعی و خطا تعیین می‌شود.

بنابراین برای کسی که سفارش تولید محتوا دارد لازم است تا حدودی محتوای آبکی و محتوای ناب را از هم تشخیص دهد. در غیر این صورت ممکن است کلاهی آن چنان گشاد بر سرش بگذارند که لبه آن را بر روی مچ پای خود احساس کند!

نکات ایمنی برای سفارش تولید محتوا

۱- تولید کننده محتوا را بشناسید

تولید کننده محتوا را بشناسید یکی از نکات مهمی که باید هنگام سفارش تولید محتوا به آن توجه کنید این است که بدانید چه کسی و با چه توانایی‌هایی قرار است محتوای شما را تولید کند. از او بخواهید تجارب موفق خود را به شما نشان دهد. درست است که باید به افراد تازه‌کار هم میدان داد که خودشان را ثابت کنند اما در مورد محتوا این ریسک بزرگی است. کسی که تجربه‌های موفقی در زمینه تولید محتوا دارد (در هر نوع از محتوا) قطعا برای شما مناسب‌تر است. اگر در این میان دلتان به حال افراد تازه کار سوخت نگران نباشید آنها هم می‌توانند با سایت یا وبلاگ شخصی رزومه‌ای قوی برای خود درست کنند و وارد دنیای رقابت شوند.

۲- نمونه کارهای او را بررسی کنید

با کمی دقت و حوصله می‌توانید تا حدود زیادی با قلم (محتوای متنی) شخصی که می‌خواهید محتوا را به او واگذار کنید آشنا شوید. کسی که قواعد و اصول نگارش را به ندرت رعایت کرده است یا ترجمه گوگلی محور کارش است با محتوایی که تولید می‌کند گوگل و مخاطبانتان را به دشمن اصلی شما بدل خواهد کرد. البته ناگفته نماند قواعد و اصول نگارش تنها بخش ظاهری قضیه است و موارد بسیار مهم‌تری وجود دارد که ممکن است هر کسی نتواند با خواندن یا دیدن نمونه کارها به ارزش آنها پی ببرد. مثلا خلاقیت در بیان مطلب، بردن داستان نوشته به سمتی که مخاطب را تشنه خواندن نگه دارد و الی ماشالله!

۳- نوع محتوای درخواستی خود را مشخص کنید

نوع محتوای درخواستی خود را مشخص کنید

پس از اینکه توانستید شخص مورد نظرتان را پیدا کنید مرحله بعدی این است که نیاز خود را برای او شرح دهید. محتوا قرار است کجا منتشر شود؟ چه نوع محتوایی برای کسب و کار شما بهتر است؟ سوال اول را خودتان می‌توانید پاسخ دهید اما اگر در مورد سوال دوم مردد هستید حتما با تولیدکننده محتوا مشورت کنید و بعد سفارش تولید محتوا را انجام دهید. با توجه به جایی که قرار است محتوا را منتشر کنید نوع محتوا می‌تواند متغیر باشد. برای مثال محتوای اینفوگرافیک و ویدیویی برای اینستاگرام بسیار بهتر از انواع دیگر است.

۴- حجم محتوای موردنیاز شما چقدر است؟

برای سفارش تولید محتوا مورد دیگری که باید مشخص باشد این است که اگر محتوای متنی لازم دارید حدودا تعداد کلمات و تعداد مطالب درخواستی خود را مشخص کنید. اگر محتوای صوتی یا تصویری نیاز دارید زمان آن را برای تولیدکننده محتوا مشخص کنید و برای سایر موارد نیز می‌توانید برحسب تعداد فایل این مورد را تعیین کنید. دقت داشته باشید که این مورد، هم در زمان لازم برای تولید محتوا موثر است و هم در محاسبه هزینه. بنابراین در هنگام سفارش تولید محتوا باید از قبل به این مورد فکر کرده باشید.

۵- این سفارش چقدر برای شما آب می خورد؟

این سفارش چقدر برای شما آب می خورد؟

معمولا هزینه تولید محتوای متنی در ایران برحسب کلمه محاسبه می‌شود و یا برخی آژانس‌ها پکیج‌هایی را ارائه می‌دهند و خدمات دیگری هم در کنار محتوای تولیدی عرضه می‌کنند مانند استراتژی محتوا و … . بنابراین یکی دیگر از مواردی که هنگام سفارش تولید محتوا باید مورد توجه قرار دهید این است که برحسب بودجه‌ای که دارید بهترین سفارش را انجام دهید. در بازار حال حاضر محتوا برخی از افراد و گروه‌ها با هزینه‌های بسیار پایین کار می‌کنند و البته مشخص است که محتوایی که تحویل می‌دهند آنچنان تعریفی ندارد و هر هزینه‌ای که متقبل شوید مصداق بارز دور ریختن پول است. از طرفی دسته‌ای نیز قیمت‌های بسیار بالایی طلب می‌کنند و محتوای آنها نیز آنچنان تاثیر شگفت انگیزی بر روی مخاطب شما ندارد و عملا در بازار محتوا قیمت بالا تضمینی برای کیفیت خوب نیست.

ختم کلام

با توجه به مطالبی که گفته شد یکی از مراحل مهم قبل از تولید محتوا نحوه سفارش آن است و اگر از این مرحله جان سالم به در ببرید و با آگاهی محتوای خود را سفارش دهید قطعا سریعتر به نتیجه مورد نظر خواهید رسید و تا حدود زیادی از گیر افتادن در دام کسانی که سواد کافی برای انجام اینکار را ندارند دور خواهید ماند.

یکی از هدف‌هایی که ما در نوسین دنبال می‌کنیم این است که بازار محتوا به شکل حرفه‌ای‌تر کار کند و ارزش واقعی آن در ذهن کارفرما و فریلنسر محتوا شکل بگیرد و بدون همکاری و همراهی شما این امر میسر نخواهد بود. اگر مواردی به ذهنتان رسید و در تجارب خود با آن برخورد کردید که در هنگام سفارش محتوا مهم است با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک نظر