ورود و ثبت نام

برای ورود به نوسین از طریق لینک های زیر اقدام کنید

 ورود             ثبت نام 

 

اطلاعات تماس
سقز میدان آزادی پاساژ الماس غرب پلاک 188
کردستان
info@noosin.ir
087-36300677
Follow Us

نوسین

چگونه توضیحات محصول بنویسیم ؟! فروش محصول با نوشتن توضیحات

چگونه توضیحات محصول بنویسیم؟! فروش محصول با نوشتن توضیحات

در دنیای دیجیتال امروز مردم از کوچک تا بزرگ معتاد خرید محصولات عرضه شده در اینترنت شده‌‌اند و حتی بدون اینکه قبلا آن محصول را استفاده یا لمس کرده باشند اقدام به خرید می‌کنند. انگار که به جای محصول عاشق دکمه خرید شده‌اند! اما چه محصولاتی این قابلیت را دارند که این عشق را ایجاد کنند؟ درست حدس زدید! یا شاید هم نزدید. در هر صورت این معجزه تنها از نوشتن توضیحات محصول سر می‌زند. بنابراین صاحبان این کسب و کارها شدیدا متکی به نوشتن توضیحات محصول با کیفیت هستند.

نکته‌ای که ذکر آن در اینجا خالی از لطف نیست این است که رسالت توضیحات محصول تنها تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار نیست و تنها به جنبه بازاریابی آن نباید توجه کنید. بلکه شما از آن برای بهینه‌سازی سئوی وب‌سایت خود سود خواهید برد.

حقیقت این است که مشتریان بسیار کمی مستقیما آدرس سایت شما را وارد می‌کنند و از محصولات شما بازدید می‌کنند. موتورهای جستجو هستند که راه را به آنها نشان می‌دهند و دستشان را دست شما می‌گذارند. اینجا سجده شکر لازم است به خاطر وجود موجودات مفیدی مانند گوگل! با توضیحات محصولی که بر اساس اصول سئو نوشته شده باشد شما با یک تیر دو نشان می‌زنید. اولا صفحاتی خواهید داشت که ترافیک ورودی سایت را بالا می‌برند و دوما توضیحات محصول خوب، خرید را به ارمغان می‌آورند.

اما طرف دیگر این معادله یعنی مشتریان را هم نباید از یاد ببریم. طبق آمار ۸۷ درصد مشتریان توضیحات و محتوای نوشته شده برای محصول را مهم‌ترین فاکتور برای تصمیم‌گیری در خرید خود تلقی می‌کنند.

البته این تصور را هم نداشته باشید که قرار است فیل هوا کنید. چیزی که مهم است این است که توضیحات محصولی که نوشته می‌شود توضیحاتی دقیق، ساده و موثر در مورد محصولتان باشد. برای نوشتن این توضیحات از زبان منحصر به فرد برند خودتان استفاده کنید. می‌توانید لحن آن را جدی یا طنزگونه بیان کنید. طول توضیحات را بلند یا کوتاه انتخاب کنید. اصطلاحا جای مانور برایتان زیاد است. اما مراقب باشید در این مانور جان خود را از دست ندهید!

در انتهای این مقدمه (بله هنوز مقدمه رو رد نکردیم صبر داشته باشید) باید بدانید که شما قرار است مشتری را از این فکر که «این شاید محصول مورد علاقه من باشد» به این سمت سوق دهید که «این دقیقا همان چیزی است که من می‌خواهم».

و اما بینیم چطور توضیحات محصول خوبی بنویسیم که ترافیک وب‌سایت شما نیاز به چراغ راهنما پیدا کند؟! در ادامه با ما همراه باشید.

بیخیال اطلاعات کلی و غیر ضروری محصول شوید (خریداران محصول را بشناسید)

بیخیال اطلاعات کلی و غیرضروری محصول شوید (خریداران محصول را بشناسید)

اولین نکته مهم برای نوشتن توضیحات محصول گیرا و جذاب این است که اطلاعاتی که خیلی بدیهی و غیرضروری هستند را ننویسید. افراد معمولا ۱۶ درصد از محتوای یک صفحه را می‌خوانند. پس باید روی تک تک کلمات خود حساس باشید و روی هرکدام از این کلمات حساب کنید. بنابراین «چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است» را رعایت کنید.

شما به عنوان مدیر سایت یا فروشگاه باید خریداران محصول خود را بشناسید. فرض کنید دوربین پیشرفته DSLR را که مختص عکاسان حرفه‌ای است برای فروش دارید و می‌خواهید توضیحاتی برای آن بنویسید. طبیعتا برای این خریداران باید مستقیما به سراغ ویژگی‌های تکنیکی و اصطلاحات خاص مربوط به این محصول بروید. از طرف دیگر اگر قصد فروش چنین محصولی را به افراد مبتدی در عکاسی دارید و این افراد تنها به دلیل کلاس گذاشتن و پول خرج کردن قصد خرید چنین محصولی دارند قطعا توضیحاتی که می‌نویسید باید تفاوت بارزی با مورد اول داشته باشد.

اگر قصد دارید مجموعه‌ای از ویژگی‌های محصول را به صورت مختصر و مفید یکجا به مشتری نشان دهید استفاده از لیست‌های نقطه‌دار را حتما چاشنی کار خود کنید. این روش به صورت بسیار اثرگذاری توجه مشتری را جلب می‌کند.با استفاده از این تکنیک‌های نگارشی می‌توانید مشتری را حتی برای خواندن توضیحات طولانی ترغیب کنید.

در توضیحات محصول چه چیزی بنویسیم؟

در توضیحات محصول چه چیزی بنویسیم ؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا به ۶ سوال مهم و اساسی جواب دهید.

۱- این محصول برای چه کسی است؟

توضیحات محصول باید مشخصا گویای این باشد که چه تیپ افرادی چنین محصولی را می‌خواهند یا اساسا به آن نیاز دارند. اگر مخاطب خود را بشناسید میتوانید بسیار هدفمند متن توضیحات را بنویسید.

۲- ویژگی‌های این محصول چیست؟

برحسب نوع بازاریابی که اننخاب می‌کنید ممکن است بخواهید تک تک ویژگی‌های محصول را بنویسید و یا اینکه بازار هدف شما به گونه‌ای باشد که تصمیم بگیرید تنها تعدادی از ویژگی‌های کلیدی محصول را ذکر کنید.

در هر صورت در نوشتن توضیحات محصول حتما باید ویژگی‌های محصول را به شکلی مناسب و گیرا به مشتری نمایش دهید.

۳- مشتری کجا و در چه موقعیتی می‌تواند از این محصول استفاده کند؟

به مشتریان خود کمک کنید تا بدانند در چه مکان‌ها و شرایطی می‌توانند از محصول شما استفاده کنند. آیا محصول مناسب استفاده در ساحل یا آب و هوای بارانی است یا خیر؟

۴- مشتری چه زمانی به این محصول نیاز پیدا می‌کند؟

با آوردن مثال می‌توانید بسیار ساده اما اثرگذار به مشتری خود بگویید که چه زمانی ممکن است به محصول شما نیاز پیدا کنند. در حقیقت باید شرایطی را برای مشتری توصیف کنید که چه موارد استفاده‌ای از محصول وجود دارد که محصول در این شرایط می‌تواند گره‌گشا باشید.

۵- چرا باید کسی چنین محصولی را بخرد؟

در بین همه سوالات این سوال اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین سوال است که باید در هنگام نوشتن توضیحات محصول جواب دهید. اگر نتوانید به بیانی واضح و مشخص به مشتری بگویید که چرا باید این محصول را بخرد، فروش بسیار سخت خواهد بود.

۶- مشتری چگونه می‌تواند از این محصول استفاده کند؟

آخرین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که نحوه استفاده از این محصول به چه شکل است؟

توضیحات محصول بهترین جا برای توضیح راحتی در استفاده و کارایی محصول است. به مشتری توضیح دهید که چقدر استفاده از محصول راحت و بی دردسر است.

با این توضیحات ممکن است به نظر برسد که باید اطلاعات بسیاری را به صورت فشرده هنگام نوشتن توضیحات محصول به مشتری نمایش داد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که چون مشتری نمی‌تواند از نزدیک محصول را لمس کند یا ببنید، حداقل باید این توضیحات اطلاعات کاملی در مورد چیزی که قرار است بخرد را به او منتقل کند و اساسا بداند چه چیزی می‌خرد.

محتوای کپی یا تکراری بلای جان سایت شماست

محتوای کپی یا تکراری بلای جان سایت شماست

اگر فروشگاه شما تعداد زیادی محصول باشد که این محصولات فرق اندکی باهم داشته باشند احتمالا وسوسه شوید برای همه محصولات از توضیحات یکسانی استفاده کنید. اما قطعا این محصولات دقیقا مشابه هم نیستند وگرنه می‌توانستید همه آنها را در یک صفحه برای فروش بگذارید.

به همین دلیل اگر برای هر محصول صفحه‌ای دارید باید از این بلای جان سایت یعنی نوشتن محتوای تکراری برحذر باشید. چگونه؟ با تغییر و بازنویسی توضیحات محصول به طوری که مخصوص همان محصول نوشته شده باشد. در اینجا ذکر کنیم که منظور از محتوای تکراری این است که متن توضیحات یک محصول را دقیقا یا با تفاوت بسیار جزئی برای بیش از یک محصول استفاده کنید. این محتوای تکراری ضربه بسیار بزرگی به رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو وارد می‌کند.

در نوشتن توضیحات محصول حتما نگارش را جدی بگیرید

هنگام نوشتن توضیحات محصول علاوه بر اینکه باید محتوا را همسو با هدف بازاریابی خود بنویسید باید شدیدا از وجود غلط املایی یا دستوری در متن محتوا جلوگیری کنید. متن شما باید از هر نظر بی عیب و نقص باشد و رعایت نکردن این موارد باعث می‌شود حرفه‌ای بودن کسب و کارتان زیر سوال برود و حتی مشتری به کیفیت محصولات شما شک کند.

وقتی پای فروش آنلاین وسط است همه چیز حساسیت برانگیز خواهد شد. حتی کوچکترین اشکالات گرامری و املایی باعث بی اعتمادی مشتری می‌شوند و این یعنی از دست رفتن فروش یک محصول. اما مهمتر از این اشکالات، این است که توضیحات محصول مطابقت صد در صدی با محصول نداشته باشد.

فروشگاه‌های آنلاین بسیاری را می‌توان مثال زد که درصد بزرگی از فروش‌هایشان مرجوع می‌‌شوند صرفا به خاطر اینکه توضیحات نوشته شده مطابق با محصول فروخته شده نبوده است. مشتری بر اساس همین توضیحات محصول توقع دارد چیزی را که تحویل می‌گیرد همان مشخصات نوشته شده را داشته باشد.

مشتری را به سمت خرید هدایت کنید

آخرین مورد مهم در مورد نوشتن توضیحات محصول، که البته اهمیت آن کمتر از موراد دیگر نیست، این است که از کلماتی مانند خرید، سفارش و … استفاده کنید و مشتری را به سمت خرید محصول ببرید.

بنابراین اگر بخواهیم تمام نکات گفته شده را جمع‌آوری کنیم توضیحات محصول نوشته شده باید:

  • جزئیات محصول را دربر داشته باشد
  • با خواننده متن ارتباط قوی و صمیمی برقرار کند
  • مشتری را از یک بازدیدکننده معمولی به خریدار تبدیل نماید

سخن پایانی: توضیحات محصول باید ترافیک سایت شما را بالا ببرد

همانطور که ذکر شد یک توضیحات محصول عالی برای موفقیت یک سایت فروش محصول و به طور کلی هر کسب و کار فعال در زمینه تجارت الکترونیک بسیار حیاتی و ضروری است.

توضیحات محصول شما باید مانند یک راهنمای خوب دست مشتری را بگیرد و مرحله به مرحله همراه او باشد تا این اطمینان را در او ایجاد کند که خرید این محصول به نفع اوست. معجزه این توضیحات محصول این است که مشتری بدون دیدن و یا لمس کالا اقدام به خرید می‌کند.

۶ سوال اساسی را در کنار تصاویر و ویدیوهای با کیفیت برای محصول خود به کار ببرید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. با نوشتن توضیحات محصول دقیق و قابل اعتماد نه تنها نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می‌یابد بلکه ترافیک ورودی به صفحه چنین محصولی هم بالا می‌رود.

فریلنسرهای تولید محتوا در نوسین بهترین گزینه برای نوشتن چنین توضیحات محصولی هستند. با ثبت نام در نوسین و ثبت پروژه به راحتی با فریلنسرها در ارتباط باشید.

ارسال یک نظر