ورود و ثبت نام

برای ورود به نوسین از طریق لینک های زیر اقدام کنید

 ورود             ثبت نام 

 

اطلاعات تماس
سقز میدان آزادی پاساژ الماس غرب پلاک 188
کردستان
info@noosin.ir
087-36300677
Follow Us

نوسین

چگونه سئو وردپرس رتبه سایت را بالا می‌برد ؟ تاثیر وردپرس بر سئو چیست؟

چگونه سئو وردپرس رتبه سایت را بالا می برد؟ تاثیر وردپرس بر سئو چیست؟

سئو وردپرس به چه معناست؟ شاید این سوالی است که ذهن بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها را در گیر خود کرده است. ابتدا اجازه دهید کمی در مورد خود وردپرس صحبت کنیم تا جواب این سوال را بهتر بدهیم.

از سال ۲۰۰۳ تا همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید رشد وردپرس حتی برای لحظه‌ای متوقف نشده است و در بین سایر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند الماسی می‌درخشد. سلطه ۳۴ درصدی بر وب بیانگر قدرت و محبوبیت وردپرس است. نسخه ۵.۳ وردپرس که در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ عرضه شد بیش از ۸ میلیون بار تاکنون دانلود شده است.

در اینجا این سوال مطرح می‌شود که دلیل این همه محبوبیت وردپرس چیست؟

در جواب باید گفت که دلایل بسیارند اما موردی که بیش از همه حائز اهمیت است را با هم ببینیم.

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو است.

در واقع یکی از مزیت‌های مهمی که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم تاثیر استفاده از وردپرس در بهبود سئو و افزایش شانس وب سایت‌ها در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است.

در ادامه ۹ دلیلی را که چرا وردپرس برای سئوی سایت خوب است بررسی می‌کنیم.

۱- وردپرس بر روی تجربه کاربری تمرکز کرده است

قالب و افزونه‌های بیشماری که برای وردپرس وجود دارند دست به دست هم داده و وب‌سایت‌ها را از لحاظ کاربر پسند بودن، حرفه‌ای بودن و جذابیت به نقطه اوج می‌رسانند.

در نتیجه کاربران از تجربه کار با چنین وب‌سایت‌هایی بسیار راضی خواهند بود و زمان بیشتری را در این سایت‌ها می‌مانند که این به نوبه خود باعث می‌شود نرخ پرش که یکی از فاکتورهای مهم برای صاحبان وب‌سایت‌ها است کاهش یابد.

اگر شما هم به دنبال راهی هستید که سئو وردپرس خود را بهبود ببخشید خبر خوب این است که گوگل به وب‌سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی دارند امتیاز ویژه‌ای می‌دهد.

۲- وردپرس امکان ساختن لینک‌هایی با ظاهر جذاب را به شما می‌دهد

ویرایش لینک یا پیوندهای صفحات در وردپرس به راحتی آب خوردن است. در واقع شما می‌توانید به جای لینک‌های با کاراکترهای شلخته و نامرتب لینکی مانند تصویر زیر را داشته باشید:

وردپرس امکان ساختن لینک‌هایی با ظاهر جذاب را به شما می‌ دهد

اما این قابل ویرایش بودن لینک‌ها تنها برای زیبا سازی نیست بلکه بزرگترین ویژگی این قابلیت این است که شما می‌توانید کلمات کلیدی خودتان را در لینک‌ها استفاده کنید. نتیجه این است که رتبه وب‌سایت شما با قرار گرفتن کلمات کلیدی در لینک بسیار بهبود پیدا می‌کند.

۳- مدیریت متادیتاها برای سئو وردپرس بسیار آسان است

عنوان‌های سئو و متادیتاها یا توضیحات متا در وردپرس دقیقا مواردی هستند که موتورهای جستجو را قادر می‌سازند ارتباط سایت شما با موارد جستجو شده توسط کاربران را تفسیر کنند.

این توضیحات متا هستند که به خزشگرهای موتورهای جستجو می‌گویند موضوع وب‌سایت شما چیست و چه درکی از مطالب نوشته شده در آن داشته باشند.

وقتی کلمات کلیدی مرتبط را به توضیحات متای مقاله خود اضافه می‌کنید سایت شما برای این کلمات کلیدی رتبه خیلی بهتری پیدا خواهد کرد.

اما وردپرس چگونه به افزودن توضیحات متا کمک می‌کند؟

افزونه‌هایی مانند Yoast SEO که دقیقا با هدف سئو برای وردپرس طراحی شده‌اند به شما کمک می‌کنند به راحتی و خیلی سریع توضیحات متا را به هر یک از پست‌های خود اضافه کنید.

۴- بهبود تصاویر برای سئو وردپرس

تقریبا غیر ممکن است شما مطلبی را برای انتشار در وب آماده کنید و در آن از تصاویر استفاده نکنید. استفاده از تصاویر در جای مناسب و درست خود باعث می‌شود خوانایی و جذابیت مطلب شما بیشتر شود و مخاطب ارتباط بهتری با نوشته شما برقرار کند.

اما در کنار این جذابیت و خوانایی تصاویر می‌توانند به سئوی وب‌سایت شما بسیار کمک کنند و مخصوصا زمانی که از وردپرس استفاده می‌کنید تاثیر آنها چندبرابر است.

در اینجا سه روش مهمی که وردپرس می‌تواند تصاویر را برای افزایش رتبه سئو بهبود ببخشد معرفی می‌کنیم:

  • شما با استفاده از وردپرس می‌توانید برای هر یک از تصاویر خود «متن جایگزین» مشخص کنید. این به معنی آن است که می‌توانید کلمات کلیدی را در بطن توضیحات تصویر قرار دهید که این ویژگی مورد توجه خزشگرهای موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.
  • افزونه‌هایی برای وردپرس وجود دارند که پس از نصب می‌توانند به صورت خودکار «متن جایگزین» را برای تصاویر شما آماده کنند.
  • اندازه تصاویر را می‌توانید با وردپرس تغییر دهید و با اینکار مانع از کند شدن سرعت بارگذاری وب‌سایت خود به خاطر تصاویر با حجم زیاد شوید.

۵- وردپرس کاربران را با سرعت بارگذاری پایین اذیت نمی‌کند

وردپرس کاربران را با سرعت بارگذاری پایین اذیت نمی‌کند

سرعت صفحات یکی از فاکتورهای مهم در جستجو برای رتبه‌بندی در گوگل است. بنابراین کند بودن وب‌سایت شما نه تنها کاربران را اذیت می‌کند بلکه رتبه سایت شما را در صفحات نتایج گوگل بسیار پایین می‌آورد.

خبر خوب برای کسانی که از وردپرس استفاده می‌کنند این است که افزونه‌هایی برای سئو وردپرس وجود دارند که به کمک آنها می‌توانید از پایین آمدن سرعت سایت جلوگیری کنید.

برای مثال افزونه ShortPixel برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های با فرمت PDF و تصاویر را فشرده‌سازی کنید که در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات بالاتر می‌رود.

یکی دیگر از افزونه‌های مهم برای بهبود سرعت سایت WPOptimize است. این افزونه با کش کردن محتوای سایت و فشرده‌سازی تصاویر سرعت بارگذاری صفحات را بهبود می‌بخشد.

۶- وردپرس برای کاربران موبایل بسیار بهینه است

استفاده از گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. تنها نگاهی به تصویر زیر بیاندازید تا همه چیز برایتان روشن شود.

وردپرس برای کاربران موبایل بسیار بهینه است

همانطور که در تصویر مشخص است ترافیک‌ مربوط به موبایل ۲۲۲ درصد در پنج سال افزایش پیدا کرده است.

بنابرین اگر به عنوان صاحب وب‌سایت به دنبال بازرایابی در فضای آنلاین هستید و در نهایت می‌خواهید تراکنش‌‌های کاربران افزایش پیدا کند نباید از بهینه کردن سایت را برای دستگاه‌های موبایل به هیچوجه غافل شوید.

تقریبا تمامی قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس که به صورت استاندارد ساخته شده‌اند کاملا واکنشگرا هستند و در تمامی دستگاه‌ها از جمله تلفن‌های هوشمند به خوبی به نمایش درمی‌آیند. بنابراین اگر از وردپرس استفاده می‌کنید نیازی نیست نگران این مورد باشید.

۷- افزونه‌هایی مختص سئو وردپرس طراحی شده‌اند

وقتی از وردپرس استفاده می‌کنید بهینه‌سازی سایت برای سئو کار چندان دشواری نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که افزونه‌های درستی را به کار بگیرید.

در اینجا ۳ تا از بهترین افزونه ها برای سئو وردپرس را معرفی می‌کنیم:

افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO

این افزونه میلیونها بار در سراسر جهان دانلود شده است زیرا راحتی کار با آن به قدری زیاد است که حتی مبتدی‌ترین افراد هم می‌توانند به خوبی از آن برای بهینه‌سازی استفاده کنند.

اما Yoast SEO چگونه به سئو کمک می‌کند؟

  • به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را به بهترین شیوه ممکن در متن خود به کار ببرید.
  • کمک می‌کند متن خود را به شکلی بنویسید و اجزای آن را به نحوی کنار هم بچینید که هم برای کاربران و هم برای عنکبوت‌های موتورهای جستجو به راحتی خوانده شود.
  • قالب‌بندی مناسبی برای عناوین سئو توضیحات متا را به شما ارائه می‌دهد.

افزونه Google XML Sitemaps

این افزونه ساخت نقشه سایت در قالب XML را بسیار ساده کرده است. این نقشه به خزشگرهای موتورهای جستجو کمک می‌کنند که ساختار سایت شما را به راحتی بررسی و درک کنند.

مزیت دیگر این افزونه این است که هر زمان مطلب جدیدی را منتشر می‌کنید افزونه موتورهای جستجو را از نوشته جدید شما باخبر می‌کند.

افزونه Google Analytics by Monster Insights

افزونه Google Analytics by Monster Insights

افزونه Google Analytics وردپرس، به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال کارآمدترین افزونه‌ها شناخته شده است.

۳ مورد از ویژگی‌های بارز این افزونه را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • برای دیدن گزارش‌های Google Analytics نیازی نیست داشبورد وردپرس را ترک کنید.
  • می‌توانید به راحتی ببیند که چه صفحاتی از سایت شما عملکرد خوب یا ضعیفی دارد و جزئیات آماری آن را ببینید.
  • می‌توانید تعداد کلیک‌های انجام شده بر روی بنرهای تبلیغاتی و سایر موارد را ببینید.

نکته مهمی که در مورد استفاده از افزونه‌های سئو برای وردپرس وجود دارد و افراد مبتدی عاشق آن هستند این است که نیازی به نوشتن حتی یک خط کد هم ندارند!

۸- وردپرس به راحتی در کنار سایر ابزارهای نرم افزاری موردنیازتان کار می‌کند

علاوه بر ابزارهای Google Analytics و Yoast SEO، وردپرس با سایر ابزارهایی که برای وب‌سایتتان نیاز دارید قابلیت ادغام دارد بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیش بیاید.

چند نمونه از ابزراهای دیگر را در ادامه می‌بینید:

  • ConvertKit (برای کمپین‌های ایمیل، صفحات فرود و …)
  • Sucuri (بهترین نرم افزار برای امنیت)
  • G Suite ( برای صفحات گسترده، اسناد و ایمیل)

با استفاده از این ابزارهای نرم‌افزاری نرخ تعامل کاربران با وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند و این به مرور باعث افزایش رتبه سئو خواهد شد.

۹- وردپرس قالب‌های بهینه شده برای سئو (SEO-Friendly) دارد

وردپرس قالب‌های بهینه شده برای سئو (SEO-Friendly) دارد

کلمات کلیدی و توضیحات متا که در ابتدای این متن شرح داده شدند تنها مواردی نیستند که در سئو وردپرس تاثیر دارند بلکه عنکبوت‌های موتورهای جستجو موارد مهم دیگری را هم برای ارتباط سایت شما با موارد جست و جو شده کاربران مدنظر قرار می‌دهند.

یکی از این موارد بسیار مهم که مورد توجه قرار می‌گیرد طراحی خوب صفحات است و وقتی از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید در مورد طراحی استاندارد بر اساس سئوی قالب‌ها خیالتان راحت باشد.

کافیست یک قالب بهینه شده برای سئو روی وردپرس خود نصب کنید تا عنکبوت‌های موتورهای جستجو جذب وب‌سایت شما شوند.

با توجه به مواردی که ذکر شد با استفاده از ابزارهای مفیدی که وردپرس برای سئو در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید قدم بزرگی برای بهینه کردن سئو وردپرس وب سایت خود بردارید.

فریلنسرهای متخصص وردپرس در نوسین می‌توانند تمامی موارد لازم برای رسیدن به اهداف خود در حوزه کسب و کار آنلاین را برای شما انجام دهند.

پروژه خود را در نوسین ثبت کنید تا فریلنسرهای تولید محتوا و وردپرس پیشنهادهای خود را برای شما ارسال کنند.

اگر متخصص وردپرس هستید با ثبت نام در نوسین از مهارتهای خود کسب درآمد کنید و رزومه و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر