ورود و ثبت نام

برای ورود به نوسین از طریق لینک های زیر اقدام کنید

 ورود             ثبت نام 

 

اطلاعات تماس
سقز میدان آزادی پاساژ الماس غرب پلاک 188
کردستان
info@noosin.ir
087-36300677
Follow Us

نوسین

چرا تولید محتوا همچنان برای کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت دارد؟

چرا تولید محتوا همچنان برای کسب رتبه بالا در گوگل اهمیت دارد؟

رشد سرسام آور وب سایت‌ها در عصر حاضر بر کسی پوشیده نیست و خدا می‌داند این رشد با چه سرعتی در حال بالا رفتن است که اگر به دنبال محتوا با هر کلمه یا عبارتی در گوگل باشید تعداد نتایج لیست شده، آنقدر صفر دارد که اصلا مغزهای خسته ما قادر به شمارش این صفرها نیست! اما سرنوشت بسیاری از این وب سایت‌ها این است که از آخر اول باشند! این بندگان خدا در آن انتهای تاریک و سرد نتایج، آنقدر خاک می‌خورند که اگر دستی از غیب به مددشان نرسد قطعا تلف خواهند شد و هرگز رنگ صفحات اول گوگل را نخواهند دید.

و اما این امداد غیبی و این چوب دستی جادویی که می‌تواند برای نجات این وب‌سایت‌ها به کار برد چیست؟ محتوا و دیگر هیچ!

شاید این گفته به نظر کمی اغراق آمیز باشد ولی احتمالا شما هم این جمله کلیشه را بسیار شنیده‌اید که محتوا پادشاه است و اگر به این جناب پادشاه کم توجهی و یا احیانا بدتوجهی (کلمه ابداعی نویسنده) شود سرنوشت وب سایت شما به روزی دچار خواهد شد که تنها باید بگوییم خدایش بیامرزد.

بدون شک تولید محتوا یکی از تکنیک هایی است که اثر بخشی آن برای همه کسب و کارهای آنلاین اثبات شده است. در حقیقت محتوای ارزشمند چنان اثر خود را بر مخاطب می‌گذارد که به سختی می‌توان چنین تاثیری را از تکنیک‌های دیگر دید. مهمتر از همه این است که چنین محتوایی باعث می‌شود وب سایت شما در نتایج جستجو به سرعت بالا بیاید و شانس بیشتری برای دیده شدن پیدا کند.

در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چرا محتوا کلید موفقیت شما برای دریافت رتبه‌بندی خوب در موتورهای جست‌جو و خصوصا گوگل است.

محتوا وب سایت شما را به روز نگه میدارد

هر بار که به دنبال اطلاعاتی در اینترنت هستید به احتمال زیاد بررسی می‌کنید که چه زمانی این اطلاعات منتشر شده است. هنگامی که متوجه شوید یک وب سایت مدت زمان طولانی است که به روز نشده است، اعتماد شما به اطلاعات آن وب سایت به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این حالت است که به نحوی پنجره این وب‌سایت را می‌بندید که از شدت کلیک کردن بر روی دکمه  Close پیکسل‌های این نواحی صفحه تا مدت‌های مدیدی قرمز باقی می‌مانند!  در واقع شما مجبورید برای مطالب به‌روز به سراغ سایت‌های دیگر بروید.

خبر خوش در این باره این است که گوگل هم حواسش را شش دانگ متوجه وب سایت‌هایی می‌کند که دائماً مطالب جدید و به‌روز منتشر می‌کنند و انگار گوگل این به‌روز‌رسانی‌ها را به منزله وجود حیات در کالبد این وب‌سایت‌ها تلقی می‌کند و این طراوت و تازگی و دست اول بودن محتوا را به گوش افرادی که به دنبال آن هستند خواهد رساند. الگوریتم‌های گوگل به‌روز بودن محتواها را مد نظر قرار داده و به عنوان یکی از پارمترهای مهم آن را در نتایج جستجو و سئو به کار می‌گیرند.

دل کندن از وبسایت با محتوای خوب سخت است

دل کندن از وب‌سایت با محتوا ی خوب سخت است

به زبان خیلی ساده گوگل وب سایت‌ها را بر اساس سودمندی آن‌ها برای کاربران رتبه‌بندی می‌کند. بنابراین هر بار که کاربر در کادر جستجوی گوگل کلمه یا عبارتی را برای جستجو وارد می‌کند، گوگل لیستی از وب سایت‌هایی را به او نشان می‌دهد که اعتقاد دارد اطلاعات موجود در آن‌ها بیشترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد.

اگر کاربر روی اولین نتیجه جستجو کلیک کند و بعد از چند ثانیه از آن خارج شود این رفتار به گوگل می‌گوید که این وب‌سایت حاوی اطلاعات مرتبط با کلمه یا عبارت پرسیده شده نیست و این ضربه مهلکی برای این وب‌سایت به شمار می‌رود و رتبه سایت را با خطر مواجه می‌کند.

هدف اصلی در واقع این است که بازدیدکنندگان را به مدت طولانی در وب سایت خود نگه دارید. تنها راه حلی که می‌تواند به خوبی از پس این کار برآید این است که کاربران یک نوشته طولانی در وب سایت بخوانند. نکته اصلی این ماجرا این است که اگر از محتوا خوششان بیاید به احتمال زیاد بر روی مطالب دیگر هم کلیک می‌کنند و به پست دیگر منتقل شده و مدت زمانی را هم صرف خواندن آن محتواها می‌کنند.

به طور متوسط محتواهایی که بیشتر از ۱۸۰۰ کلمه دارند نتیجه بسیار بهتری نسبت به مطالب کوتاهتر خواهند داشت. بنابراین برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو تولید محتواهای طولانی و البته سئو شده را مد نظر قرار دهید.

هنگام تولید محتوا میتوانید از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو در حال حاضر پا را فراتر از این گذاشته که تنها کلمات کلیدی خاصی را که با کسب و کار شما در ارتباط است مورد هدف قرار دهد. به عنوان مثال اگر شما فروشنده کفش‌های اسکی باشید احتمالا انتظار دارید که سایت شما برای کلمه کلیدی «کفش اسکی» رتبه اول را داشته باشد.

اما متاسفانه باید بگوییم این تنها زمانی محقق خواهد شد که شما یک برند محبوب در زمینه کفش اسکی باشید در غیر اینصورت دستیابی به این هدف بسیار دشوار است هر چند غیر ممکن هم نیست. کاری که در این حالت باید بکنید این است که ذهن مشتری و مخاطب خود را بخوانید  و خود را جای او بگذارید. ببینید چه کلمات یا عباراتی ممکن است به ذهن آنها خطور کند و آن را جستجو کنند تا به محتوای موردنیازشان دست پیدا کنند.

در همان مثال قبلی عباراتی مانند «بهترین کفش‌های اسکی کودکانه» یا « کفش اسکی با قیمت مناسب» به احتمال زیاد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت. این عبارات چند کلمه‌ای به کلمات کلیدی دم بلند یا long-tail keywords معروف هستند. با محتوایی به طول حدودا ۲۰۰۰ کلمه و حاوی چنین عباراتی به عنوان کلمات کلیدی و همچنین عنوانی مثلا با این مضمون « ۱۰ سایت برتر خرید کفش اسکی با قیمت مناسب» می‌توانید انتظار داشته باشید که ترافیک خوبی از کاربرانی که مورد هدف شما هستند برای وب‌سایت خود به دست آورید.

محتوا دست شما را برای لینک سازی داخلی باز میگذارد

لینک‌های داخلی در فرایند بازاریابی محتوا نقش بسیار مهمی دارند و در واقع محور اصلی همین لینک‌ها خواهند بود. پس اگر وجود این لینک‌ها آنقدر مهم است بهتر نیست که لینک‌هایی باشند که کاربر را به قسمت‌های دیگر سایتمان هدایت کنند؟ به یاد داشته باشید شما باید سعی کنید تا حد امکان بازدیدکنندگان را در سایت نگه دارید تا رتبه مناسبی در گوگل دریافت کنید.

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در سئو مرتکب می‌شوند این است که در محتوای صفحات به صفحات دیگر اشاره نمی‌کنند. در واقع محتوا بهترین فرصت را برای لینک‌سازی داخلی فراهم می‌کند. هرچه تعداد این صفحات با محتوای ارزشمند بیشتر باشد شانس ارتباط آن به صفحات دیگر بیشتر می‌شود.

برای لینک‌سازی باید عبارت یا کلمه‌ای از متن را به عنوان لینک انتخاب نمایید. این کلمه یا عبارت در واقع گوگل را متوجه می‌کند که محتوای صفحه هدف که لینک به آن اشاره می‌کند در چه موردی است. بهترین انتخاب این است که از کلمه کلیدی صفحه هدف برای این منظور استفاده کنید.

لینک های خارجی را فراموش نکنید

لینک های خارجی در بطن محتوا باعث می‌شوند که وب سایت‌های معتبر دیگر بر محتوای شما یک مهر تایید بزنند. در واقع محتوایی که در آن از لینک‌هایی به وب‌سایت‌های دیگر استفاده شده باشد و این وب‌سایت‌ها نیز متقابلا لینک وب‌سایت شما را در محتوای خود بگنجانند گوگل و موتورهای جستجوی دیگر را متوجه این امر خواهد کرد که وب‌سایت شما مرتبط، معتبر و بسیار قابل اعتماد است.

با تولید محتوا به بازدید کنندگان بیشتری دست یابید

با تولید محتوا به بازدید کنندگان بیشتری دست 2یابید

وقتی مخاطبان محتوای وب‌سایت شما را دوست داشته باشند به احتمال خیلی زیاد روی دکمه اشتراک‌گذاری مطلب کلیک می‌کنند و آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند که این به نوبه خود ترافیک بیشتری به وب‌سایت شما سرازیر می‌کند و درنهایت باعث می‌شود رتبه وب‌سایت در گوگل بهبود یابد.

علاوه بر آن به احتمال زیاد بازدیدکنندگانی که تجربه خوبی از محتوای وب‌سایت دارند برای کسب محتواهای دیگر دوباره به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. دریافت بازدیدهای مکرر از وب سایت به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که وب سایت واقعاً محبوب است و به همین دلیل رتبه سایت را بالا می‌برد.

نتیجه نهایی

از منظر سئو کسب رتبه بالا در گوگل بسیار عالی است اما تمرکز اصلی شما باید روی انتشار مطالب با کیفیت باشد تا این محتوا پلی ارتباطی بین شما و مخاطبان بسازد. هنگامی که این مورد را رعایت کردید به طور طبیعی رتبه وب سایت شما در گوگل بالا می‌رود.

برای اینکه به وب سایت‌تان رونق دهید، پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوای ارزشمند را از همین امروز شروع کنید. ضمناً در نوسین هم می توانید بهترین نویسنده های فریلنسر رای برای نوشتن محتوا برگزینید.

 

منبع : iwriter

ارسال یک نظر